Danska regeringen vill att hälften av landets energiförbrukning är grön år 2030
Danmarks regering vill sänka avgifterna på el och bygga landets största vindkraftpark till havs. Det är två av förslagen när regeringen under torsdagen presenterade vad de vill se i ett nytt politiskt avtal om landets energipolitik. Målet med regeringens förslag är att 50 procent av Danmarks energi ska komma från förnyelsebara källor år 2030. De …
